Vanmiddag naar Melbourne! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu Vanmiddag naar Melbourne! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu

Vanmiddag naar Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Juni 2013 | Australië, Sydney

Hallooo, over ander half uur ga ik naar het station en ga ik met de trein naar het vliegveld. Helemaal alleen. Ik heb alleen maar handbagage, en volgens mij mag je dan niet meer dan een bepaalde hoeveelheid vloeistof meenemen, maar ik heb het er maar op gegokt en gewoon mijn lenzenvloeistof meegenomen. Ik weet nog niet helemaal waar ik heen moet dus ik zorg maar dat ik er twee uur van te voren ben. Deze dame kent geen stress hoor. Ik heb Christie wel vijf keer gevraagd hoe het nou zit met een jurk dragen naar de AFL-wedstrijd. Maar ik moet de jurk & HAKKEN toch maar meenemen.
Het is hier dus winter. Woensdag had ik school en buiten scheen de zon en het was lekker warm. Dus ik stelde voor aan mijn lerares (die geluiden van de andere wereld kan horen en kleuren om mensen heen kan zien) dat we buiten les konden hebben. Dus we gingen met de hele klas in de zon zitten, na een tijdje moest ik de zon uit, omdat het gewoon te warm was (IN DE WINTER?!?!) Die ochtend had ik het nog wel zo koud. Echt koud. En andere meisjes van mijn school dragen nog gewoon alleen een rok, zonder maillot of iets! Nogmaals, IN DE WINTER!!(?!)
Eergisteren keek ik het nieuws, en er waren deze week een paar doden. Iemand in Willoughby (waar ik woonde) was aangereden en dood. Zondagavond was er een jongen bij de Mac Donald's op George Street (waar ik elke dag langskom met de bus) in elkaar geslagen en die ligt nu in coma. Allemaal heel dichtbij. Dat is zo verschillend met Lochem.
Oké, dit is een kort (ik ben heel veel vergeten te vertellen) verslag. Maar ik moet alles wel op tijd klaar hebben voordat ik vertrek, dus ik ga er maar eens een eind aan breien. Wel moet ik even vertellen dat ik volgende week vrijdag alweer in het vliegtuig zit naar Adelaide! Dinsdagmiddag kom ik weer aan in Sydney en vrijdagavond vertrekken we alweer. Zondagavond vliegen we weer terug. Vier keer in het vliegtuig in twee weken (RECORD!)
Ik heb heel veel zin in een lekkere Duitse schnitzel, dus vandaar: Auf Wiederschnitzelll

  • 06 Juni 2013 - 07:28

    Mam:

    Tjonge, jonge, je zou er het heen en weer van krijgen. Veel plezier in Melbourne! Hier is het nu eindelijk ook mooi weer en daar heb ik dan weer veel plezier van.
    Groetjes mam

  • 06 Juni 2013 - 08:11

    Nicolien:

    Ha Marieke, Jij stapt in het vliegtuig zoals wij hier op de fiets stappen?! Hoe dan ook: veel pleziwr en geniet van het heerlijke winterweer dat wij hier zomers noemen. Groetjes, Nicolien ps ik mis een verhaal over chocola : ben je aan het afkicken van de chocolaverslaving???? ;-) ;-)

  • 07 Juni 2013 - 12:35

    Jacqueline:

    hoi marieke, check ff bij dilan of hij het liedje "doe mijn een toppertje en een brice ananas nog kent" die zong hij des tijds in groeppie 8 volgens mijn met jari ?? kun je samen nog even op doorzakken....
    gelukkig ken je geen stress zolang je maar bij de goede balie staat toch!!!
    je bent werelds gr jacq

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 33623

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 12 Juli 2013

College in Aussie

Landen bezocht: