Melbourne, Sydney, Adelaide - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu Melbourne, Sydney, Adelaide - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu

Melbourne, Sydney, Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Juni 2013 | Australië, Sydney

Ja, ik had mijn vlucht gemist. Ik was NIET BLIJ. Na twee uur wachten (bij de verkeerde gate!!) kwam ik erachter dat ik niet goed zat. Ik rende als een malle gek naar de andere gate, maar ik was 5 minuutjes te laat. Het vliegtuig zou over 10 minuten vertrekken en nee, ik kon er niet meer in. 100 dollar extra betaald, en ik kon in het volgende vliegtuig. Hoe veel chocolade kun je kopen van 100 dollar?? Ik was aardig teleurgesteld. Eenmaal in het vliegtuig kreeg ik pas weer een glimlach op mijn gezicht door het mooie uitzicht. Christie en zijn vader haalde me op van het vliegveld. 's Avonds heb ik de hele tijd gekletst met de moeder en zijn broertje. De familie was echt geweldig. Vrijdag ging ik met Christie naar het winkelcentrum en naar Coco Black. Ik mocht weer chocolade die dag! 's Avonds gingen we uit eten en all dressed up de AFL-wedstrijd bijwonen. Ik vond het echt leuk! Het was een spannende wedstrijd tussen twee goede clubs. Ik heb wel eens een AFL-wedstrijd gekeken op de Nederlandse televisie, maar ik vond er niet zo veel aan, omdat ik het niet begreep. Nu ik de regels ken weet ik wel wat ik ga kijken als ik me verveel! Ze spelen AFL echt alleen in Australie, en je kunt pas beginnen wanneer je 18 bent. Acht-tien! De wedstrijd was trouwens in the MCG, 100.000 plekken, bijna twee keer zo groot als de Amsterdam ArenA. Zaterdag ging ik met Christie en z'n vriendin de stad in. Vanaf de Eureka Tower kon je de stad heel goed zien. Het lijkt best veel op Toronto. 's Avonds gingen we naar de movies: The Great Gatsby. Voor avondeten had ik AZIATISCH. Zelf uitgekozen, heel trots. Zondag ging ik met het gezin de stad in, en hebben we een paar rondjes op het circuit gereden. Het ziet er natuurlijk wel wat anders uit zonder de omheining, maar ik herkende het wel van de TV, de pitstop enzo.
's Avonds heb ik boerenkool voor ze gemaakt. Met een Duitse rookwurst, maar dat was veel lekkerder dan onze rookworst (die ik niet kon vinden). Maandag ging ik even met Christie voetballen en heb ik een cadeautje gekocht voor zijn ouders. 's Middags gingen we de bergen in (met de auto). Het uitzicht was echt weer heel mooi. Als Nederlander kun je hier zo erg genieten van het landschap. 's Avonds gingen we uit eten bij de harbour. Niet zo mooi als Darling Harbour in Sydney, maar toch gezellig. Dinsdagochtend stond ik om 8 uur op na (heel fijn) 1 uur geslapen te hebben. Christie's vader bracht me naar het vliegveld. Ik was ze zo dankbaar, ze waren echt veel te goed voor me, maar zij bedankten mij voor het komen. Ik was dit keer echt niet van plan om het vliegtuig te missen. Dus ik keek extra goed op het scherm, op welke gate ik moest zijn. Ik kon het nergens zien.. Ik ging maar naar een Jetstar service desk om te vragen. Toen ik mijn boarding pass liet zien, zei de kerel achter de balie: 'Oh ja die vlucht hebben we niet denk ik'. Ik dacht: 'WAT KRIJGEN WE NOU??' Ik had de vlucht geboekt, ik had de boarding pass al, natuurlijk is die vlucht er vent! Uiteindelijk zei die dat ze hem wel hadden en dat ik naar gate 30 moest. Dus ik ging naar gate 30. Weer zag ik allemaal vluchten staan met naar welke gate je moest, maar mijne stond er weer niet tussen. Een vrouw bij gate 30 vroeg ik of ik juist zat. Ze zei dat de boarding om 10:20 uur startte. Dus om 10:20 zat ik klaar bij de gate me te concentreren op wat er allemaal omgeroepen werd. Het was half 11 en mijn vluchtnummer verscheen op het scherm, eerst zei het gate 30 en later keek ik weer en was het opeens gate 25. Heel verwarrend dus ik vroeg een vrouw van Jetstar waar ik nou moest zijn en waarom we nog niet instapten. Ze keek me stom aan en zei: 'Ja later'. Dat is alles wat ze zei!? Grrrr. Deze vrouw vond ik NIET klantvriendelijk. Uiteindelijk werd er omgeroepen dat we in de rij mochten gaan staan bij gate 25. Ik heb echt een hekel aan Jetstar nu, want eerst was het dus gate 30, en je moet echt heel goed opletten, je kunt heel makkelijk je vlucht missen. Ook al was het de heenweg echt mijn eigen schuld, als ik de vlucht terug had gemist had ik hun de schuld gegeven. Woensdag had ik weer een lange dag op school, en omdat ik weer extreem slecht had geslapen, was ik de hele dag weer eens moe. 's Avonds ging ik toch maar met Gemma naar de sportschool, omdat ik een dikke week niet was geweest. 60 minuten lang gerend op de hardloopband zonder te stoppen. Nog nooit zoiets geprobeerd, dus ik was heel blij na afloop. Ondanks de work-out kon ik 's avonds weer niet slapen en om 2 uur 's nachts heb ik mijn wekker maar uitgezet zodat ik uit kon slapen. Maar om half 8 was ik natuurlijk gewoon weer wakker en kon ik niet meer in slaap vallen. 's Middags ging ik gelukkig wel naar MaxBrenner en 's avonds ging ik naar mijn vorige gastgezin in Willoughby. Zij vertrekken 22 juni naar Europa, dus gisteravond heb ik afscheid van ze genomen (niet leuk). Zoals altijd daar, hebben we weer veel te veel gegeten, maar het was gezellig en als toetje had ik poffertjes voor ze gemaakt, met chocolade! 's Nachts kon ik natuurlijk weer niet slapen, maar ik zit nu wel braaf op school. Om half 2 ben ik uit en ga ik naar huis om mijn tas weer in te pakken voor een weekendje Adelaide. Over 8 uur zit ik weer in het vliegtuig! En de bel gaat nu, dus ik moet mijn laptop dichtgooien.
Blije Marieke zegt tot ziens!

  • 14 Juni 2013 - 08:27

    Marjoleine:

    Hoi Marieke,
    Ik wilde je even feliciteren met je lieve broertje! Ik denk dat je geen tijd had im daar lang bij stil te staan! Gelukkig denk ik anders hadden we misschien wel geen blije marieke!
    Lieve groetjes,
    Marjoleine

  • 14 Juni 2013 - 09:50

    Nicolien:

    Ha Marieke,

    Een vliegtuig missen...kan je dat ook op je "to-do-lijstje' afvinken, haha! Een bus of trein missen snap ik nog, maar een vliegtuig?

    Dit weekend dus alle kans om deze keer je vliegtuig wél gewoon te halen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

    Heel veel plezier,

    Groet uit Lochem,

    Nicolien

    PS Nog gefeliciteerd met Bernard!

  • 14 Juni 2013 - 11:30

    Jacqueline:

    haha marieke zo " vlieg " je ook wel door je geld heen.
    gezellig weekend en euh bij de les blijven dan maar.

    groetjes jacq.

  • 14 Juni 2013 - 20:46

    Pappa:

    Hey Mickey,

    Je hebt weer een druk wwekend achter de rug en ook weer een druk weekend vor de boeg. Hartstikke leuk allemaal. Ik moet zeggen dat je alles eruit haalt wat er uit te halen valt. Omdat je zo weinig slaapt ben je toch eigenlijk een heel jaar in Australie ipv 5 maanden. Als je je eigen verslag terugleest ontdek je denk ik dat er een verband is tussen je chocolade verslaving en je slaapproblemen..............
    Geniet van je laatste 3 weken down under. Neem ook de tijd om gewoon wat te relaxen, het is tenslotte vakantie!!

    Groetjes pappa

  • 14 Juni 2013 - 21:46

    Ineke:

    Dat jij je vliegtuig mist daar kun je echt niks aan doen, het zit hem in de genen, ha ha. Ik vind het allemaal eigenlijk wel heel stoer. Onze Floris is geslaagd, maar dat had je misschien al wel gezien op FB. Geniet nog even van de laatste paar weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 33678

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 12 Juli 2013

College in Aussie

Landen bezocht: