Last weeks :( - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu Last weeks :( - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu

Last weeks :(

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Juli 2013 | Australië, Sydney

Nou, donderdag weten jullie allemaal wel wat ik gedaan heb. Maar ook heb ik souvenirs gekocht. De meeste heb ik nu, maar ik heb nog niet voor iedereen wat. Ik heb net even mijn tas gepakt en er alvast wat souvenirs ingestopt. De tas zit daarmee al behoorlijk vol dus HOE GA IK OOIT ALLES MEEKRIJGEN??? Ik wil mijn schoenen hier niet achter laten, maar ik denk dat ik geen andere keuze heb.
Zondag gingen we met de familie naar Toni's zus. Die woont in the Northern Beaches van Sydney. We reden naar haar huis en ik zag de straat die ik ooit op televisie in Nederland zag, op zo'n programma als Droomhuis gezocht ofzo. Ik weet het natuurlijk niet 100 procent zeker, maar ik herinner me dat ze op televisie de kaart van Sydney lieten zien, en het komt zeker overeen. Ik heb nu dus nog minder dan twee weken te gaan, en ik heb vakantie.
Iedereen in huis moet gewoon elke dag werken, maar Toni heeft de vrijdagen vrij genomen. Eigenlijk vermaak ik me prima, het weer is mooi. Dus, vandaag ging ik LOPEND naar de stad, duurde ongeveer 75 minuten, maar ik genoot van de wandeling. Ik liep over de Harbour Bridge en heb, heel toeristisch, zo'n 30 foto's gemaakt. Ik had eerst een sjaal om, een hemdje, een T-shirt en een blazer aan. Na 10 minuten lopen had ik alleen nog maar mijn hemdje aan. Het verbaast me nog steeds dat dit mogelijk is in de winter. In de stad had ik afgesproken met Annika, een andere 'Swiss-girl'. (Zij droeg trouwens een KORTE BROEK) We gingen de Centrepoint Tower op en we hebben natuurlijk veel foto's genomen. Ik kan jullie op de foto's laten zien waar ik woon, waar Lies woont en mijn school kan ik ook makkelijk aanwijzen. Daarna gingen we wat eten in de stad en naar de haven, voor Copenhagen ice cream! Daarna ben ik maar weer terug gaan lopen, omdat ik geen zin had om 5 minuten op de trein te wachten. Morgen ga ik koken, salmon and ricotta tart. Apart voor Prinsense begrippen (dat kun je vast niet zeggen, maar jullie weten wat ik bedoel). Donderdag ga ik nog even naar Lies, en vrijdag vliegt ze al. Vrijdag ga ik met Toni naar een Nederlandse winkel in Smithfield, Nederlandse producten kopen voor mijn gastgezin. Als we tijd over hebben gaan we ook nog naar de Blue Mountains. Afgezien van het feit dat ik super arm ben, moet ik deze laatste twee weken wel veel geld uitgeven. Ik MOET natuurlijk nog een paar keer uitgaan, want dat is hier vele malen beter dan in Nederland. En woensdag ga ik met mijn schoolvrienden naar Luna Park. Daarna komen ze bij mij thuis en gaan we barbecueën. Donderdag ga ik mijn nagels laten doen met Aisha. Volgende week vrijdag is het alweer de laatste dag, ongelooooflijk! Echt vreselijk. Als mijn droom uitkomt, woon ik hier later.

  • 02 Juli 2013 - 17:26

    Ineke:

    Lekker dromen vannacht!
    Ben benieuwd of je het gaat redden met je koffer en inhoud.

  • 02 Juli 2013 - 19:56

    Nicolien:

    Ha Marieke,
    Het reizen zit wel in je bloed...dus mocht jouw droom uitkomen regel dan een gezellige logeerkamer voor.......
    Liefs,
    Nicolien
    ps Straks naar Frankrijk, hoe is dat vooruitzicht na 5 maanden Australië?

  • 09 Juli 2013 - 04:23

    Johan En Linda Bos:

    Hi Marieke,

    Time flies when you have fun!!! dat gaat ons net zo...we zijn nu in Grand Falls in New Brunswick en vrijdag moeten we de camper inleveren in Montreal...we zullen zien of we ons best gaan doen om het vliegtuig te halen... Nog onwijs veel plezier de laatste dagen en who knows if your dream one day will come true ;-)

    Groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 33685

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 12 Juli 2013

College in Aussie

Landen bezocht: