Queensland, here I come - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu Queensland, here I come - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu

Queensland, here I come

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Maart 2013 | Australië, Sydney

Halloooo, morgenochtend zit ik in het vliegtuig naar Cairns!! Vanmiddag/vanavond ga ik naar Leichhardt, en morgenochtend vertrekken we heel vroeg naar het vliegveld. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik moet verwachten. Ik kom daar pas te weten of ik in een tent slaap, een caravan of een huis. Wel weet ik dat als ik het vliegtuig uitstap begin te zweten, en 1 keer per dag douchen niet genoeg is. Dus hoe veel handdoeken moet ik meenemen?? In Cairns beslissen we wanneer we teruggaan. Maar neem maar aan ongeveer 2 weken. Ik heb ook geen idee of ik daar Wi-Fi heb, maar er zal vast wel een moment zijn dat ik even op internet kan.
Het is in Cairns eigenlijk net zo warm als hier, in graden. Maar de vochtigheidsgraad is veel hoger, dus het is een heel andere warmte. We gaan avocado's plukken in die warmte, 8/10 uur per dag! Lies zei dat we om 5 uur op gaan staan. Maar een beetje excercise is wel goed voor me. En gelukkig ga ik ook het mooie landschap van Queensland zien. Ik vind het heel leuk om ook een ander gedeelte van Australië te mogen zien. Want het is zo groot en zo verschillend. Cairns is 3 uur vliegen, en we zijn nog steeds in hetzelfde land, maar het klimaat en het landschap is heel anders! En o ja, het zijn échte boeren!! Australische boeren. Lies kan ze niet verstaan, dus dat wordt nog wat.
Mijn verjaardag was trouwens top! Eerst ging ik naar school. Aisha had een heerlijke taart voor me gemaakt! Na school ging ik naar Lies en Tonie. We gingen met de bus naar Opera Bar en ik had mijn eerste cocktail, die heel lekker was. We hebben daar ook gegeten. Daarna kwam mijn verassing. Waarvan ik al had gedacht dat die in het teken van chocolade zou zijn, want ze kennen me inmiddels wel. En ja hoor, ze namen me mee naar een luxe chocolaterie. Ik bestelde chocolade mousse. Tonie kocht ook nog take away chocolade mousse, een chocolade reep en de beste golden brownie ooit voor me. Ja, ik werd wat overdreven verwend op mijn verjaardag. Tonie is trouwens de grappigste vrouw ooit. Ze is echt zo veel beter dan alle komieken op TV. Over twee jaar komt ze misschien Nederland bezoeken. Jullie moeten haar ontmoeten!! Van mijn gastgezin heb ik trouwens ook nog cadeautjes gekregen 's ochtends. Een armbandje, een luxe pen uit Nieuw-Zeeland en oortjes. Gisteren kwam Karey terug van haar bushwalk in Nieuw-Zeeland en ik heb nog een ander armbandje en een een kettinkje gekregen.
Gisteren was ik vrij van school, omdat het Goede Vrijdag was. En we mochten geen vlees eten! Carl had een paasei van 1 kg gekocht en daar gingen we mee overgooien totdat ie stuk was. En daarna er natuurlijk lekker van smullen. 's Avonds gingen we eten bij vrienden van hun. Kathy is Italiaans en maakt het beste Italiaanse eten. Alle vrouwen zaten bij elkaar, maar ik zat tussen de mannen een voetbalwedstrijd te kijken. Want ik mis voetballen wel een beetje.
Ooh ik vergat te vertellen over de Killa Burger. Donderdagavond gingen we naar de Killa Burger. We bestelden een Killa Burger, spareribs, chicken nuggets, 2 large fries en ijs. We hadden trek. Daarna niet meer..
Nu ga ik even verder mijn tas inpakken en dan ga ik een beetje rondrijden met Karey en Carl. Bye bye!

*7 uur later*
Inmiddels heb ik met Will gebeld, en ik heb een eigen kamer in Queensland. Waarschijnlijk ook wel Wi-Fi? Morgenochtend staat de taxi om 7 uur voor de deur, dus heel vroeg is het nou ook weer niet.
5 minuten geleden heeft Karey een bericht achter gelaten bij Let's Go Surfing at Bondi Beach! Als ik terugkom van Queensland ga ik 3 keer 2 uur durende surflessen volgen (als het goed is!)

  • 30 Maart 2013 - 08:37

    Ineke:

    Marieke dat wordt straks wel afkicken hoor, wat een verwennerij met al dat lekkers daar.
    Veel plezier in Queensland en succes met het plukken!

  • 30 Maart 2013 - 09:14

    Nicolien:

    Ha Marieke, Queensland wordt vast de zoveelste geweldige ervaring in Australië. Héél veel plezier! En jij straks tig keer per dag onder de douche terwijl het hier, je gelooft het misschien niet eens, sneeuwt! We gaan voor witte paasdagen vrees ik -)
    Groetjes daar en dank voor deze leuke start van de dag. Altijd leuk om een verslag van jou te lezen.

  • 30 Maart 2013 - 10:08

    Mam:

    Het spannendst wat ik deed toen ik 18 was, was helemaal van Wapse naar Barchem rijden en weer terug en dat vond ik al een heel eind...

  • 30 Maart 2013 - 18:31

    Papa:

    Hey Mickey,

    Mooi dat je een leuke 18e verjaardag hebt gehad. Ik had trouwens ook niet anders verwacht met al die geweldige Australiers om je heen. Ik wens je ook een geweldige tijd toe in Queensland. PLuk ze daar maar eens goed kaal (in de goede zin van het woord uiteraard).

    Heel veel werkplezier en vakantieplezier!!!!!!

    Groetjes Roelof

  • 30 Maart 2013 - 18:32

    Papa:

    Hey Mickey,

    Mooi dat je een leuke 18e verjaardag hebt gehad. Ik had trouwens ook niet anders verwacht met al die geweldige Australiers om je heen. Ik wens je ook een geweldige tijd toe in Queensland. PLuk ze daar maar eens goed kaal (in de goede zin van het woord uiteraard).

    Heel veel werkplezier en vakantieplezier!!!!!!

    Groetjes Roelof

  • 30 Maart 2013 - 18:32

    Jacqueline:

    nou mariekje jouw verjaardag hadden we geloof ik hier niet beter kunnen vieren!!!
    ons oer hollandse lang zal ze leve wat we jouw hebben toegezongen vanuit lochem kon natuurlijk niet gemis worden ( je hoorde denk ik wel dat ik al heeeel veel goede vorderingen maak met het koor....)
    ach en nu lekker weer het volgende tripje in het voor uitzicht lekker joh en dat hoeft dan ook gewoon niet naar school, heerlijk, toch?
    nou we wachten af of je internet heb daar ginder want we vragen ons natuurlijk af, niet hoe mooi de omgeving daar is MAAR met hoeveel handdoeken zal marieke zich geredt hebben....

    doei doei meissie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 33707

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 12 Juli 2013

College in Aussie

Landen bezocht: