Weer een week (nog maar 6 over) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu Weer een week (nog maar 6 over) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu

Weer een week (nog maar 6 over)

Blijf op de hoogte en volg Marieke

31 Mei 2013 | Australië, Sydney

Onder het genot van een watermeloen lolly ga ik nu mijn reisverslag schrijven. Om te beginnen: vanaf vandaag ga ik een week geen chocolade eten. Om iedereen, en vooral mezelf, te bewijzen dat ik niet verslaafd ben. Want daar begin ik nu aan te twijfelen. Vanochtend begon het al lekker, want we hadden Food Technology en we gingen wat maken. Normaal doen we dat niet. En ik heb chocolade pannekoeken gemaakt. Ik heb het zo snel mogelijk weggegeven en mijn vingers niet afgelikt, dus het is me gelukt! Heel bijzonder. Nu een weekje volhouden. Afgelopen weken heb ik elke dag chocolade gehad, dus het is een grote verandering haha. Anyway, vrijdag ging ik dus naar Canberra. Het was weer een beetje kinderachtig, maar we hebben ook goede gesprekken gehad over het einde van de uitwisseling. Canberra is inderdaad de saaiste stad op aarde, maar de natuur was echt mooi. Annika, Andrea en ik gingen tijdens het kamp maar even op verkenning en ik ben geen eens zo'n natuurmens, maar ik genoot echt van het landschap. En ik heb weer heel veel kangoeroes gezien, deze waren echt groot. I love them!
Maandag ging ik eindelijk weer naar de sportschool. Drie keer per week lukt niet meer, dus we gaan nu eigenlijk nog maar 1 keer per week. In ieder geval, ik viel blijkbaar bijna flauw. Ik was gewoon andere mensen aan het kijken en opeens werd het helemaal wazig voor mijn ogen en had ik het gevoel dat ik moest overgeven. Beetje eng, want ik heb daar nog nooit last van gehad. Maar ik deed maar gewoon wat Gemma zei dat ik moest doen, en toen ging het na een paar minuten wel weg.
Woensdag ging ik voor het eerst naar MaxBrenner, een chocolaterie. Het was GEWELDIG. Helaas hebben we die niet in Nederland. Misschien kan ik online inkopen doen.. 's Avonds ging ik met Tonie uit eten (Koreaans!) en naar de film.
Gisteravond gingen we naar Vivid. Het is een lichtshow in de stad. De Harbour Bridge, Opera House en andere gebouwen zijn allemaal verlicht en veranderen steeds van kleur en figuren. Eerst gingen we uit eten, toen gingen we alles bekijken en voor dessert gingen we naar Guylian. GUYLIAN! <3
Volgende week zit ik al in Melbourne, en volgende week vrijdagavond gaan we naar een AFL game! Christie zei dat ik nette kleren mee moest nemen voor de AFL game. Eigenlijk dacht ik dat hij een grapje maakte, maar hij is een member, en we mogen in een speciale area, maar daar draagt iedereen een jurk of een pak. Ik kan geen eens een broek aan! Ik had meer het idee om in mijn broek te gaan met mijn vans en een trui. Maar dat kan ik dus wel vergeten.
Na school ga ik even met Lies chillen (waarschijnlijk Shady uitlaten) en vanavond ga ik met Gemma bij haar vriendin uit eten en daarna gaan we uit.
Nog maar 6 weken te gaan! Aan het begin van de uitwisseling dacht ik dat ik de laatste weken enthousiast zou zijn om weer naar huis te gaan. Maar dat is absoluut niet het geval. Ik ben meer verdrietig dan blij. Maar ja, ik kan er niks aan doen, ik moet toch wel terug.
(En natuurlijk wil ik heus wel mijn vrienden en familie weer graag zien)

P.S. Foto's kan ik hier nu niet plaatsen, dus dat doe ik later, of op Facebook

  • 31 Mei 2013 - 09:53

    Jacqueline:

    ha marieke,

    gelukkig weer een reis verslag!
    je heb nog 6 weken te gaan joh, dus je avontuur is echt nog niet voorbij.
    wel nog ff blijven schrijven hoor, is zoooo leuk voor straks als je weer thuis bent om ook de laatste periode terug te kunnen lezen, hoe je die hebt beleefd.
    ik ben je skypen steeds mis gelopen, MAAR morgen heb ik een late dienst dusz wie weet gaat ie dan lukken.....

    succes met het afkicken van de chocolade, lieve groetjes jacq en wie weet zie ik je morgen!

  • 31 Mei 2013 - 10:46

    Nicolien:

    Ha Marieke,

    Vraag maar aan Gerard, het is héél fijn om weer naar huis te gaan!
    Geniet nog voor 150 % van alle dingen die je meemaakt, blijf leuke verhalen schrijven, groetjes voor familie en vrienden en succes met afkicken van de chocola! Want eerlijk gezegd denk ik toch dat je een lichtelijke chocola-verslaving hebt opgelopen .....dat in combinatie met een Australië -verslaving is natuurlijk niet niks!

    Liefs,
    Nicolien

  • 03 Juni 2013 - 14:17

    Ineke:

    Geniet nog van die laatste 6 weken, veel plezier nog ook al is het zonder chocola!

  • 03 Juni 2013 - 14:17

    Ineke:

    Geniet nog van die laatste 6 weken, veel plezier nog ook al is het zonder chocola!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 33688

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 12 Juli 2013

College in Aussie

Landen bezocht: