Tweede (en laatste) weekje in Queensland - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu Tweede (en laatste) weekje in Queensland - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu

Tweede (en laatste) weekje in Queensland

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 April 2013 | Australië, Mareeba

Goeien daag,

Maandag zijn we dus naar Cape Tribulation geweest en de Daintree. Het was heel tropisch. Het regende wel de hele tijd dus de foto's zijn niet zo mooi als op Google. Maar het is zo'n verschil. In een paar kilometer ga je van het droge landschap naar het tropisch oerwoud. Dinsdag hebben we een beetje rondgereden in de truck, country towns en watervallen bekeken. Gisteren en vandaag zijn we thuis gebleven en Mareeba in geweest. Dat is het dichtstbijzijnde dorp (met MacDonalds en KFC, dus niet echt een dorp als Laren). Bonnie was gisteren paard aan het rijden en de moeder en ik gingen even kijken. De eigenaar van de farm is.... apart. Hij groette me met een knuffel en twee kussen, wat van mij echt niet hoefde, want hij zag er niet zo fris uit. Daarna heeft ie me verteld wat ik allemaal moest doen met mijn liefdesleven. Hij vertelde ook dat hij vier keer getrouwd is geweest en dat zijn vijfde vrouw nu ook is vertrokken. Dus of ik me daar wat van aan moet trekken valt te betwijfelen. Hij probeerde me ook te koppelen aan de zoon die hier woont. Wat extreem ongemakkelijk was, want eergisteravond gebeurde er iets.. Ik zei dat ik naar bed ging en de zoon zei dat ie nog even wat moest pakken uit mijn kamer. Dus hij pakte zijn spullen, ik zocht mijn oortjes en wachtte totdat hij weg zou gaan. Het zag er naar uit dat hij alles had gepakt, maar hij stond daar maar. Dus ik vroeg of die alles had (zodat ie op kon wieberen). Toen vroeg die of die een knuffel mocht voordat ik naar bed ging. Daar stond hij, zwetend en zenuwachtig (en hij heeft een vriendin?!) en daar stond ik, in mijn bloemetjes nachtjapon die ik meer dan 10 jaar geleden van oma heb gekregen. Het laatste wat ik wou was een knuffel. Ik vroeg hem waar het voor nodig was, dat dit niet de laatste keer was dat ik hem zou zien, maar het zag er naar uit dat hij niet vertrok voordat hij een knuffel kreeg. Ik gaf hem dus de snelste knuffel ooit, iel, dat voelde AWKWARD. Will houdt alles gelukkig goed in de gaten en had het door, dus heeft hem de volgende dag gevraagd of die niet meer in mijn kamer wou komen. Dus dat is gefixt.

Morgen gaan we snorkelen. De wekker gaat om 05:30! Het is als het goed is weer een beetje zonnig morgen, maar we hebben denk ik geen ideaal weer. Toch heb ik er echt heel veel zin in! We gaan op een boot van 9 tot 17 en daarna gaan we naar het resort. Zaterdag gaan we Cairns bekijken en om 10 over 7 vliegen we terug naar Sydney. Dus ik ben wel laat weer in Sydney en moet nog bedenken waar ik ga slapen. Dus daar ga ik maar eens over nadenken en ik ga alvast een beetje mijn tas inpakken. We nemen fruit mee van de farm, dus daar moet ik even plek voor zien te maken. Nog één dingetje te melden: het tijdsverschil is nu 8 uur in plaats van 10. We komen al dichterbij elkaar! Qua tijd..

De groeten!

  • 11 April 2013 - 07:59

    Joslin:

    Er is niks mis met Laren :( alhoewel het best leuk zou zijn als er een MAC was, haha.
    Ik hoop voor prinsie dat het morgen niet meer zo regenachtig is (zoals hier!), zodat je heeeel veel mooie dingen kan zien tijdens het snorkelen!


  • 11 April 2013 - 08:25

    Nicolien:

    Ha Marieke, Alweer een leuk verslag! Veel plezier down under onder water! Zal wel spectaculair zijn . Geweldig! Liefs, Nicolien

  • 11 April 2013 - 09:29

    Jacqueline:

    oohhhh marieke ik zie je staan in je bloemetjes ponnetje....dat maak het lezen van jouw verslagen ook zo leuk, alles ( nou ja bijna alles...) beschrijf je zo leuk, gewoon echt op z'n mariekes!!
    thanks lies voor de goede oppas!
    super dat je gaat snorkelen, en een beetje zonnig, mens daar doen wij bijna een moord voor hier, maar van het weekend word het ook hier een beetje lente ( zonder dat er dooie gevallen zijn hoor) maar het word 18 graden.
    maak er nog gezellige dagen van voordat je weer vertrekt naar sidney.

    jacqueline.

  • 12 April 2013 - 13:28

    Ineke:

    Helemaal met bovenstaande Jacqueline eens, je schrijft zo leuk dat ik me zit te verkneuteren achter de computer, heerlijke ontspanning na een ochtend werken.
    Ik zou zeggen: GA ZO DOOR!
    Groetjes Ineke

  • 12 April 2013 - 20:56

    Papa:

    Hey Mickey,

    Ook ik ben het met ale, bovenstaande, schriijfters eens.
    Het is net of je een spannend humoristisch boek leest. Na 2 regels zit je er al helmaal in.

    Groetjes, Roelof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mareeba

Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 33701

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 12 Juli 2013

College in Aussie

Landen bezocht: