Back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu Back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu

Back in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 April 2013 | Australië, Sydney

25 uur geleden had ik een geweldige lunch: super grote bagel met zalm en avocado! Ik kan ook gezond eten. Maar daar gaat het niet om. Ik was gezellig met Will aan het kletsen en ik vroeg naar zijn carriere in de filmindustrie (ik zit op een computer met een toetsenbord die geen streepjes en puntjes doet, vandaar carriere). Ik vroeg of die beroemdheden had ontmoet. En dat heeft ie! Hij heeft meegewerkt aan Mission Impossible met Tom Cruise (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!). HOW AWESOME! En hij heeft gewerkt met Will Smith! Ik was en ben nog steeds zoooo onder de indruk. Hij leert de beroemdheden echt kennen, omdat hij een beetje voor ze moet zorgen en alles, dus hij zei heel relaxed: 'Yeah, Tom is actually a very nice man'. Hij gaat kijken of hij mensen van Bondi Rescue kent en proberen te regelen dat ik een keer op de set mee kan kijken. Maar daar heb ik niet zo'n vertrouwen in, want het is geen zomer meer, dus ze zullen wel niet filmen in de tijd dat ik hier ben. Dit was even te belangrijk om niet meteen in het reisverslag te vermelden.

Ik ben weer in Sydney, in Willoughby. Pas toen ik uit het vliegtuig stapte en weer op mijn mobiel keek wist ik pas waar ik zou slapen, want ik wist niet of Karey mij op zou halen.
In ieder geval, vrijdagochtend vertrokken we dus om 6 uur naar Cairns. Ik heb de afgelopen weken weer heel slecht geslapen en donderdagnacht maar 1 uur. Ik was de hele nacht gestrest dat ik de volgende dag moe zoy zijn. Want dat wou ik absoluut niet, omdat ik wou genieten van het snorkelen in Cairns. Om half 6 stond ik op en ik was EXHAUSTED, really exhausted. Tot overmaat van ramp verloor ik mijn lens. Ik heb er 20 minuten naar gezocht, maar ze zaten al lang op mij te wachten, dus ik moest zonder mijn lens gaan. Wat ik heeeel klote vond, want mijn zicht is dan echt slecht. En dat wil je niet op zo'n dag. Ik moest heel gehaast gedag zeggen tegen Kevin en ik baalde zo van mijn lens en mijn slapeloze nacht dat ik het niet droog hield (beschamend). Maar ik voelde me echt niet goed. Ik stapte in de auto en tot overmaat van ramp zat ik naast de zoon en wou hij me natuurlijk troosten..
In de auto keek ik in al mijn lensendoosjes (3 stuks), en in 1 doosje zat een oude vieze uitgedroogde lens. Maar dat was een opluchting voor mij. Ik deed het in mijn lenzenvloeistof en hoopte dat ik hem later in zou kunnen doen. Ik keek ook naar het weerbericht. Het zou vanaf 7 uur zonnig zijn en vanaf 13 uur wat meer bewolking. Nou, het regende knetter hard van 6 tot 11. Onze boot vertrok om 9 uur, we waren er half 8 (5 minuten langer naar mijn lens zoeken had dus wel gekund). 9 uur vertrokken we dus, in de stromende regen. Gelukkig was het een mooie boot en we zaten binnen. Van te voren had ik een milkshake gehad. Wat ik achteraf echt niet had moeten doen! Ik voelde me zo ziek op de boot. Een vrouw van de boot stuurde me naar buiten, omdat ze bang was dat ik de boot onder zou kotsen. Ze gaf me ijs en een kotszak. Toen ze me naar buiten duwde kwam er bijna wat uit. Maar nee, ik kan nog steeds niet overgeven. Ik was een beetje paniekerig, want ik had me nog nooit zo ziek gevoeld en ik wist niet hoe ik moest overgeven. Het verbaasde me, ik dacht dat ik niet zeeziek zou worden. Toen we met school naar New Castle gingen op de boot, voelde ik me totaal niet ziek en was ik de enige met een paar andere die niet had overgegeven. Eenmaal aangekomen op Green Island was het water minder grijs en het begon te stoppen met regenen. We gingen de boot af en WOW wat een heftige wind. De wind was zo sterk, ik liep samen met Sue arm in arm, zodat we niet om zouden waaien. Want we vielen een paar keer bijna. Toen we op het eiland waren begon het een beetje op te klaren. Dat had een postieve beinvloeding op mijn humeur. We hebben een beetje rond gekeken op het mooie eiland, daarna hebben we geluncht op de boot en zijn we gaan snorkelen. De watertemperatuur was bijzonder aangenaam. Ik had gedacht dat het kouder zou zijn. Ik vond het snorkelen heel leuk, ik heb alleen niet veel gezien. Geen 1 vis! Wel wat koraal. Maar het was veel minder mooi dan ik had verwacht. Toch heb ik het naar mijn zin gehad en het feit dat we op Green Island waren vond ik al geweldig. Na het snorkelen gingen we weer even relaxen en toen was het al weer 15 uur, tijd om naar de boot te gaan. 17 uur waren we weer in Cairns. We gingen naar ons resort en zijn uit eten geweest bij een geweldige pizzeria. Ooh ik heb zo veel irritaties te vertellen over de jongen, maar ik hou ze voor me. Anders zeik ik hem helemaal af in mijn reisverslag, dat is niet zo aardig. Want de familie is heel goed voor me geweest! Vrijdagochtend hadden we een heerlijk ontbijtbuffet bij het resort, en heb ik nog even kunnen zwemmen en zonnebaden. De afgelopen week was het namelijk regenachtig en er was geen zon meer te zien in Mareeba.

Vrijdagmiddag was het hartstikke zonnig in Cairns. Een beetje te warm, om de hele tijd door de stad heen te lopen. Dus we hebben veel winkels met airconditioning opgezocht. Tijdens de lunch kreeg Will een sms van de moeder waarin hij heel erg werd bedankt dat hij mij had meegenomen naar de boerderij. Christopher (de zoon) had het uigemaakt met zijn vriendin en ze denken dat dat door mij komt, en zijn me ontzettend dankbaar, want ze hadden een hekel aan haar. (Ehm oke, geen dank??) Ja, daarvoor kwam ik hier niet, maar ik ben blij dat ik hun blij heb kunnen maken op 1 of andere manier. Chris sms'te Will mijn gegevens, maar Will is niet van plan terug te sms'en. Beetje lullig, maar Will wil niet dat hij me lastig valt, en dat wil ik ook niet.

Om 16:30 gingen we naar het vliegveld, chillen en eten, en toen gingen we weer naar Sydney! Het is zo'n verschil, Queensland en Sydney. Ik ben zo blij dat ik naar Queensland ben gegaan, gewoon om weer een totaal andere kant van Australie te zien, echt geweldig! En als ik niet bij Lies was komen wonen, had ik dit allemaal niet mee gemaakt. Dus uiteindelijk heeft het hele 'geen gastgezin gedoe' goed uitgepakt.
Om 22 uur kwamen we aan in Sydney. Sydney is echt prachtig vanuit het vliegtuig (in het donker)! Nog nooit zoiets moois gezien. Vanuit het vliegtuig kon ik de Harbour Bridge en Opera House zien, echt een geweldig uitzicht. Ik heb er foto's van proberen te maken, maar je moet het echt met eigen ogen zien om te begrijpen wat ik bedoel. Ik word weer helemaal vrolijk als ik eraan terugdenk.

Vannacht heb ik eindelijk weer een beetje geslapen, tenminste meer dan 5 uur. Het was vandaag een hele mooie dag, dus ik ben naar de markt geweest, wat te warm was, en daarna zijn we naar weer een ander mooi strand geweest van Sydney. Het is ook allemaal zo mooi.. Nederland is echt vreselijk wat dat betreft. Je begrijpt me helemaal als je hier geweest bent, promise. Ik ga maar weer eens, foto's uploaden en er moet weer eens geskypet worden. Have a nice lazy Sunday

  • 14 April 2013 - 09:40

    Josje Van K3:

    Hahaha wat een gedoe met je lens.. Ik herken de irritatie, en dan te bedenken dat jij nog veel slechter ziet zonder lens dan ik. Wel een beetje jammer van de 'snorkel'dag waar je zo naar had uitgekeken. Gelukkig is het allemaal nog weer goed gekomen en heb je er toch nog een beetje van kunnen genieten! Was het hier maar zo warm als daar... Vandaag wordt het 20 graden!!! Wow, maar zoveel vertrouwen heb ik er niet in.

    Nou, Josje van K3 gaat weer leren.. Zoals ik de afgelopen weken alleen maar aan het doen ben.

  • 14 April 2013 - 09:48

    Ineke:

    Tjonge wat een verhaal weer Marieke, gelukkig ben je van die jongen af, fijn dat je zo'n beschermengel als Wil hebt.
    Leuke tijd toegewenst weer in Sydney!

  • 14 April 2013 - 10:15

    Nicolien:

    Alweer een heel verhaal Marieke. Wat een gedoe met de lens en ook die , laat ik zeggen, bijzondere zoon in Cairns. Fijn dat je er geweest bent en dat dat nu weer 2 uur vliegen betekent ;-)
    Nieuwe periode in Sydney: dat wordt vast weer top!

    Voor vandaag heeft het KNMI ons 20 graden beloofd. Ik hoop toch zo dat die voorspelling uitkomt .
    Dat wordt voor Johanneke " woodstock-terras-weer"!


  • 14 April 2013 - 17:44

    Jacqueline:

    nou een heel verslag marieke! ik houw de reactie kort hoor voordat ik er weer van alles uit kraam.... wat niet berust op de waarheid haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 33706

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 12 Juli 2013

College in Aussie

Landen bezocht: