Vakantie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 April 2013 | Australië, Sydney

G'dayy

Maandag weet ik niet meer wat ik heb gedaan, maar dinsdag had ik mijn eerste surfles! Het zou gaan onweren, maar de zon scheen gewoon lekker om half 3 toen we met surfen begonnen. Half 5 begon het pas te regenen, maar toen gingen we net stoppen. Heel leuk. Ik had nooit gedacht dat ik op de surfplank zou kunnen staan, maar ik heb er zelfs bewijsmateriaal van. Toen ik thuis kwam was ik wel heel moe, maar moest ik alweer klaarmaken voor een etentje.
Woensdagavond ging ik met Karey, Thomas en Elizabeth voor dessert de stad in. We gingen lopend over de Harbour Bridge. Jeui, kan ik ook afstrepen. Niet hoog over de brug, maar naast de auto's is ook een voetpad. We gingen eten bij mijn favoriete chocolaterie Guylian, waar Tonie en Lies me naar toe hadden genomen voor mijn verjaardag. We gingen met de ferry van Circualar Quay naar Luna Park, want daar had Karey de auto geparkeerd. We moesten haasten dus Thomas en ik gingen alvast kaartjes kopen. Er stonden twee meisjes met het apparaat te kloten en de ferry vertrok al bijna. Dus liep ik naar een man en vroeg of ik kaartjes bij hem kon kopen. Ik had alleen een 50 dollar biljet en hij zei: 'Do you only have a 50? Where do you have to go? Is it only your husband and you?' Ik keek hem aan en dacht even dat ik hem verkeerd verstond. Maar hij dacht serieus dat mijn 16-jarige gastbroer mijn MAN was. Waar gaat het heen met de wereld? Uiteindelijk mochten we gratis, want er was geen tijd meer om te betalen.
Gisteren had ik weer een surfles. Ik stond te wachten op de bus bij Bondi Junction en een vent vroeg aan me welke bus hij moest hebben om bij het einde van het strand te komen. Het bleek dat hij ook surfles had en we gingen samen met de bus. Hij kwam uit Amerika, woont in Duitsland en is in Australie. Beetje verwarrend maar oke. Tijdens de surfles lukte het me om op mijn plank te komen, maar een jongen had zijn surfplank horizontaal voor zich en ik ging er met een grote snelheid op af. Dus ik moest er vanaf springen om hem niet te raken. Nu heb ik een zeer stuitje. Morgen zou ik ook les hebben, maar die heb nu verplaatst naar dinsdag.
Het gezin gaat zo kamperen voor drie dagen. Ik mocht ook mee, maar ik heb besloten in Sydney te blijven. Rond 13 uur ga ik naar Lies om daar het weekend te verblijven. Kunnen we even bijkletsen, want ik heb haar wel veel te vertellen. Zaterdagavond neem ik haar mee uit eten, ik moet alleen nog een goed restaurant bedenken. Ik ken er wel eentje, het enige restaurant waar ze de eight-textured chocolate cake hebben, maar dat is 400 euro voor twee personen. Iets te veel van het goede..
(OOH JA, maandag ging ik naar de dierentuin!) Maandag ging ik dus naar de dierentuin. Het was een mooie dag voor de dierentuin. Ze hadden een heel leuke sealshow en birdshow. Taronga Zoo is heel mooi gelegen. Vanaf veel verschillende plekken zie je Opera House en Harbour Bridge en natuurlijk al het water. Ik heb nu eindelijk ook een koala gezien en ik heb een kangoeroe geaaid. Daar had ik echt geluk mee, want dat is normaal gesproken niet de bedoeling. Een stel had betaald voor een rondleiding en de rondleider lokte de kangoeroe met eten en toen konden ze hem aaien.
Ik ga maar eens restaurants opzoeken op het internet.

G'byee

  • 19 April 2013 - 15:15

    Ineke:

    400 euro voor een chocolade cake ja iets teveel van het goeie, of kun jij je dat veroorloven na 2 weken advocado's plukken, gezellig weekend met Lies.

    Groeten uit Hoogeveen!

  • 19 April 2013 - 21:49

    Papa:

    Hey Mickey,

    De vakantie is alvast goed begonnen!! Heel veel succes verder met de surflessen en smakelijk eten. Doe iedereen de groeten van je vader en moeder.

    Groetjes, papa.

  • 22 April 2013 - 09:50

    Linda:

    Ow, Ow, Ow...Marieke, wat een story en wat een belevenissen toch allemaal weer,echt geweldig!!!
    En zo vaak uit eten...heerlijk hè...al was ik in China geen bedragen van 400 dollar gewend!!!
    Ga je ook nog wel eens naar school daar? Of zijn de belevenissen daaromheen zoveel leuker...??!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 33693

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 12 Juli 2013

College in Aussie

Landen bezocht: