Weekverslag (alweer) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu Weekverslag (alweer) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu

Weekverslag (alweer)

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 April 2013 | Australië, Sydney

Hiii,

Karey had verse boerenkool gekocht, dus ik heb toch maar boerenkool gemaakt. En, ze vonden het lekker. Eerst wist ik niet wat ik met de boerenkool aan moest, want zo heb ik boerenkool nog nooit gezien. Ik heb het maar in kleine stukjes gesneden (wat heel lang duurt) en toen begon het wat meer op Nederlandse boerenkool te lijken.

Dinsdag had ik mijn laatste surfles. Ik had een veel kleinere surfplank, dat is echt wel veel moeilijker. Na het surfen ging ik even zonnen, maar het was heel windy dus het was er een beetje te koud voor. Lies kwam naar Bondi en we hebben samen geluncht en de hond uitgelaten.
's Avonds gingen we uit eten met mijn nieuwe gastouders. De dochters waren er niet, maar één heb ik daarna bij hun thuis ontmoet. Ze hebben echt een mooi huis. Mijn slaapkamer is beneden, het is klein, maar dat komt doordat ik mijn eigen badkamer er bij in heb. Ik heb niet echt zin om dit gezin te verlaten en wéér opnieuw te beginnen in een ander gezin, maar ik weet dat ik me na een paar dagen waarschijnlijk weer goed voel. En ik heb natuurlijk goed opgelet op hun eetgewoontes, omdat de moeder voor Weight Watchers werkt. Maar ze hebben ook gewoon chocolade in huis, dus dat komt helemaal goed.

Vandaag ben ik naar Aisha gegaan en hebben we een taart gebakken voor mijn gastgezin. Lief kind uithangen. Nee, ik ben ze echt dankbaar dus ik moest iets geven.

Morgen is het Anzac Day, vergelijkbaar met dodenherdenking/Bevrijdingsdag (I thinkt). We staan vrolijk om 4 UUR 's ochtends op (4 uur!!!) om naar Chatswood te gaan om daar stil te zijn met de oud-soldaten. Daarna gaan we de stad in, want Thomas gaat marcheren in de parade. Vrijdagochtend ga ik naar mijn nieuwe gastgezin.

Toen ik bij Lies was had ze post gekregen. Eentje voor mij, en eentje voor haar. Een kaartje van Josje en Murntje die de dag voor mijn verjaardag besloten een kaartje te sturen! Toch wel lief.. Lies had ik een brief gekregen van mijn school. Dat ik een goede wedstrijd had gespeeld met voetbal? Ik snap 't nog steeds niet helemaal, maar ja.
Nu gaan we lekker eten en ik denk dat ik vanavond maar eens vroeg naar bed ga, aangezien de wekker om 4 uur gaat.

Dagdaag

  • 24 April 2013 - 10:35

    Joslin:

    Ook in dat gezin komt het dus gewoon weer helemaal goed qua chocolade!
    Haha, toch wel lief hè ons kaartje (vooral de prachtige foto's)
    Ik ben ook bijna jarig en dan zijn Murn en ik maar met z'n tweeën :( Mimimi
    Slaap lekker zometeen en succes met zo vroeg op staan, killing..

  • 25 April 2013 - 20:40

    I Prinsen:

    Lieve Marieke,

    Het was gezellig om je laatste verslag te lezen, boerenkool is dus wel een groente die in Australië ook te koop is. Het was alleen niet panklaar begreep ik uit je verhaal. Morgen ga je dus voor de derde keer verhuizen, is dat ook de laatste keer? En is dat ook een beetje bij Liesje in de buurt?en was dit ook je laatste vakantie voor de tijd die Je nog rest? Al met al heb je al veel gezien en beleefd leuk hoor. Morgen heb je de helft van de tijd er opzitten, terugkijkend is het snel voorbijgegaan vind ik, voelt dat voor jou ook zo? Hier gaat alles z'n gewone gang, het is ook eindelijk wat warmer weer.we vinden het allemaal heel gezellig dat Lies ook komt, jammer dat jullie niet dezelfde vlucht hebben,dat zou gezelliger zijn denk ik, Lieve Marieke ,voor nu alle goeds. ,groeten ook aan Lies en tot het volgende kattebelletje , heel veel liefs en hartelijke groetjes van Bernard en Oma Ien.

  • 26 April 2013 - 22:24

    Papa:

    Hey Michey,

    Je hebt me weer helemaal bijgepraat. Dankjewel. Gisteravond kwam Joslin langs (fietsen). Ja, we zien je vriendinnen nog steeds hoor, haha.
    Ik weet zeker dat de tweede helft van je vakantie ook top wordt. Veel plezier en de volgende keer hoor ik graag wat de resultaten op school zijn.
    Weet je al of je nog naar Melbourne gaat?
    Ik zal jou ook eventjes jaloers maken. Je vader gaat morgen crossen. Zaterdagavond een feestje in Wapse. Zondag naar de superbikes is Assen en zondagavond naar het feest van Henk en Ellen. Zie je wel dat je in Nederland ook nog leuke dingen kunt doen? Ik zal Ellen van je feleciteren!!

    Veel plezier meisje,

    Groetjes Roelof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 33692

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 12 Juli 2013

College in Aussie

Landen bezocht: