Verhuisd voor de laaatste keer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu Verhuisd voor de laaatste keer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu

Verhuisd voor de laaatste keer

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 April 2013 | Australië, Sydney

Een reisverslag vanuit mijn nieuwe onderkomen. Vrijdagochtend werd ik opgehaald. Toen ik een paar seconden hier was voelde ik me al behoorlijk thuis. Ik ben echt blij met mijn kamer met mijn eigen douche, wc en wastafel! Ik heb mijn tas uitgepakt en daarna heb ik een uur lekker kunnen zonnen. Voor de rest hebben we veel boodschappen gedaan en 's avonds pizza gemaakt en TV gekeken. En ruzie gemaakt met de Wi-Fi. Het werkt nog steeds niet helemaal.
Tonie zei dat ze me een keer mee willen nemen naar Adelaide in juni. Juni wordt dan een drukke maand. Veel school, Melbourne, AFS camp en misschien Adelaide! Dat lijkt me wel heel gaaf, want dan ben ik in New South Wales, Queensland, Victoria én South Australia geweest. Eerst dacht ik dat ik maar in één provincie zou zijn wanneer ik naar Australia zou gaan.

Vandaag was het Dutch Day! Ik heb even gewinkeld met Gemma en daarna zijn we naar het festival gegaan met Lies. Ik had er iets meer van verwacht. Het was aardig klein, maar tenminste hebben we stroopwafels en poffertjes gegeten. Gemma ging wat eerder weg (I don't blame her). Maar ik heb wel wat gepraat met Nederlanders. Lies raakte al snel 'bevriend' met een echte boeren Nederlandse jongen. En er was de hele tijd slechte Nederlandse muziek op: Jan Smit, Gers Pardoel, dat soort muziek, geweldig!

Donderdag was het dus Anzac Day. Kwart over 4 moest ik eruit. Ik had niet langer dan een uur geslapen. Om 5 uur waren we in Chatswood, en het was freezing!! Ik viel bijna in slaap. Het voelde als een saaie kerkdienst, alleen dan buiten in de kou. Nee, ik kon niet erg enthousiast zijn. Maar in ieder geval heb ik nu de Australische Anzac Day meegemaakt. Rond 6 uur gingen we terug, en om 8 uur gingen we de stad in. Het eerste half uur van de parade was wel interessant en enigszins leuk, maar daarna nam dat ook wel af. Ik voelde me ziek en doodmoe, anders had ik er misschien meer van kunnen genieten. Toen het éindelijk afgelopen was gingen we Chinees lunchen. Daarna naar huis en moest ik alles inpakken. Toen ik vertrok had ik twee tassen. Nu paste het alleen als ik het over vier tassen verdeelde. Dus ik heb al uren nagedacht over wat ik hier moet laten, ik heb alleen nog niks kunnen bedenken. Donderdag was niet de meest geweldige dag in Australië nee, maar desondanks heb ik geen spijt dat ik ben gegaan. Ik zeur een beetje te veel. Maar het kan niet altijd geweldig zijn.

Ik ga nu weer lekker tv-kijken. Morgen ga ik met Gemma en Lidia naar het strand, want het wordt lekker zonnig met 28 graden! Nog even genieten van mijn VAKANTIE.

  • 28 April 2013 - 11:59

    Mama:

    Je bent al over de helft. Gelukkig zijn er af en toe ook saaie dingen, dan kun je soms gewoon weer naar Nederland verlangen. Nog effentjes...
    Xxx mam

  • 28 April 2013 - 15:55

    Ineke:

    En Marieke als je niet lekker bent is het ook even niet leuk, hopelijk heb je vandaag kunnen genieten van een zonnige dag.
    Wij zijn gister druk met een badkamer verbouwing geweest en heb nu ook een niet vooruit te branden dag, gelukkig schijnt de zon en kan ik in ons hangmatje liggen, jaaaaaaa want hier schijnt ook de zon, ben zelfs al een beetje verkleurd.
    Een leuke tijd toegewenst bij je nieuwe gastgezin!

  • 29 April 2013 - 13:33

    Nicolien:

    ha Marieke,
    Ik ken koninginnedag, bevrijdingsdag...etc etc maar Anzacday? Vertel!

  • 04 Mei 2013 - 04:43

    Wilmy Meijer:

    Hi!Marieke,
    ik vind het zo leuk om al je ervaringen van Australie te lezen.geweldig zo'n reisverslag.
    Knap hoor om je overal zo weer aan te passen!
    love,tante Wilmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 33699

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 12 Juli 2013

College in Aussie

Landen bezocht: