Eerste week bij 't nieuwe gezin - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu Eerste week bij 't nieuwe gezin - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Prinsen - WaarBenJij.nu

Eerste week bij 't nieuwe gezin

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Mei 2013 | Australië, Sydney

Halloo,

Even een heel kort verslag van de eerste week bij mijn nieuwe gezin. Ze zijn hartstikke leuk! Zondag, maandag en dinsdag was het nog, wat wij Nederlanders noemen: zomerweer. Zondag gingen we naar het strand. Maandag moest iedereen weer werken of naar school. Maar ik niet. Ik ben naar het zwembad naast Luna Park GELOPEN. En ging zwemmen en zonnen. Dinsdag naar de mall geweest in Chatswood. Woensdag moest ik weer naar school.. Heel saai. Vrijdagavond ging ik dus naar een moderne ballet show in Opera House. Eindelijk heb ik het ook van binnen mogen bewonderen, mooooi! Ook al ben ik niet weg van moderne ballet, ik vond het wel leuk. Ik vind het alleen echt raar om mannen zulke sierlijke bewegingen te zien maken. Ik zat eraan te denken hoe het eruit zou zijn als papa zo zou dansen, en het was heel moeilijk om niet keihard te lachen, maar ik kon de glimlach niet van mijn gezicht afkrijgen. Zaterdag ben ik met Gemma en Lidia naar de markt geweest, en 's middags ging ik Gemma's netball wedstrijd kijken. Volgens mij werkt het (bijna) precies hetzelfde als korfbal. Maar het was super koud! Ik had een trui aan en een vest! Het begint nu écht koud te worden. 16/18 graden. Beetje jammer, want ik heb nog geen winterjas.
Gisteren gingen we naar de Art Gallery, normaal gesproken vind ik musea maar niks, maar dit was niet langdradig ofzo. We hadden daar lunch, en aan een tafel naast ons zaten vier 80+-ers. Ze zaten daar al een kwartier, maar daarna kwam ik pas achter dat ze Nederlands praatten. Dus ik ging een praatje met ze maken. Ik vroeg hoe lang ze in Sydney verbleven (want ik dacht dat ze hier op vakantie waren). De man zei met een ouderwets Amsterdams accent: 'Sinds 1954'. Ze woonden hier dus al weet ik veel hoe lang, en zaten lekker Nederlands te praten. En ze wisten waar Lochem was!! Daarna heb ik even boodschappen gedaan met Toni want ik ga vanavond (lekkere) boerenkool maken. Ik heb gisteren ook weer een meeting gehad met Natalie, mijn 'support person'. En ik ga 3 keer in de week naar de sportschool, moet ik even melden.
Nu ga ik alvast aardappels schillen, want ik heb trek.
Bye byee!

P.S. GEFELICITEERD JOSJE & FAMILIE

  • 06 Mei 2013 - 10:28

    Nicolien:

    Ha Marieke, Het gaat weer helemaal leuk daar bij jou. Top!En haha, Roelof op ballet? Die houden we er in! Ahum, altijd nog beter dan ondergetekende op ballet...dat zou pas echt estetisch onverantwoord of zelfs strafbaar zijn,haha! Lieve Marieke, een fijne week en graag tot een volgende keer!

  • 06 Mei 2013 - 13:25

    Jacqueline:

    hey mariekje,

    zo eindelijk weer gerechtigheid de vakantie is voor jouw ook over haha.
    fijn dat je nieuwe gast gezin leuk is , is toch een leuke bijkomstigheid!!
    vrijdag avond gaan we weer pollepelen dan kan ik papa eens vragen of hij een stukje ballet kan weg geven of misschien moet ik wachten dat ik hem op de kei dagen tref met al wat biertjes op....misschien meer succes verzekerd....
    en daar nog wat mee gekregen van de troonwisseling? was echt mooi hoor.
    ik ben eergisteren naar de doden herdenking in amsterdam geweest, met de trein dat was al een hele belevenis ( vooral toen de trein al in lochem 10 minuten te laat kwam en van mautjes uitdraai geen snars meer klopte) en toen vanaf 4 uur 's middags voor het drang hek gestaan om maar de " allermooiste " plek te kunnen reserveren, marieke 4 uur stil staan ik kan je vertellen de kuitjes begonnen gevoelig te worden... MAAR het was de moeite waard.
    ik ben weer op de hoogte van jouw avontuur jij weer van de mijne, lieve zonnige knuffel uit lochem.

  • 06 Mei 2013 - 13:29

    Ineke:

    Weer een leuk verslag en natuurlijk ook weer erg leuk dat je het bij dit gezin ook naar de zin hebt.
    Ik denk dat je vader best goed kan zijn in ballet bij motorcross gaat het toch om een goede balans die kwaliteiten kan hij ook gebruiken bij ballet, nu nog een pakje haha.

  • 06 Mei 2013 - 19:56

    Oma Ien:

    Lieve Marieke, het was heel gezellig om dit verslag te lezen en wat erg toch dat het zo koud is bij jou. Wij zitten met die temperatuur juist lekker buiten. Ik hoop dat de school weer een beetje went. Was de boerenkool lekker? Lieve groetjes van oma

  • 09 Mei 2013 - 16:45

    Papa:

    Hey Mickey,

    Fijn dat het zo leukis bij je nieuwe gastgezin. Goed dat je naar de balletvoorstelling bent gegaan. Jammer dat ik nu niet meer over straat kan zonder dat ik uitgelachen wordt omdat iedereen me in m n balletpakje ziet. Maar afijn, dat slijt wel weer. Gisteravond zijn we met de buurt naar de nachtt van Lochem geweest. Heel gezellig. Morgenavond aan het eind van de koedijk lekker eten, dus we hebben weer een fantastische week. Jij bent niet de enigste die het fantastisch heeft. Binnenkort weer even skypen, want dankzij oom Henk hebben we goed nieuws voor Lies!!

    Groetjes Roelof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 33697

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 12 Juli 2013

College in Aussie

Landen bezocht: